Ironexic

"There is no darkness,only a lack of light"

Ambivalent

Kategori: Behandling

Precis hemkommen från en mysig morgonpromenad. Eller, ja, vad man nu kan säga,undvik-att-halka-tur mer. Blev kanske inte direkt någon motion men mysigt var det, och det är väl kanske det som räknas. Imorgon kör behandlingen igång efter en veckas upehåll. Jag har väl inte riktigt klarat av allt jag skulle, men jag har gjort mitt bästa och klarat flera utmaningar, var ensam hemma i flera timmar igår utan att hetsa eller äta något jag inte skulle! Poäng till mig. Vid vägningen förra måndagen visade vågen ett kilo plus. Just då ville jag bara ge upp. Men i boken vi har fått till behandlingen finns det massa viktkurvor av folk som var med i programmet, och nästan alla har gått upp ibörjan, för att sen börja gå ner. Det gav mig lite hopp. Behandlingen gör mig klokare, även om jag kanske inte riktigt har förändrat mitt beeteende så är jag numer iallafall medveten om när jag gör "fel". Har lärt mig att upfatta  ätstörningstankarnasom behandlaren så fint kallar det. Och för mig är det iallafall ett stort steg. Mitt mål just nu är attt kunna ha shorts i sommar utan ångest.
Kramar och styrka till alla er <3 ( va ironiskt att jag var på väg och lägga upp thinspo. Ska ju inte.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: