Ironexic

"There is no darkness,only a lack of light"

Sep. 06, 2012

Kategori: Mat och träning

Jag har alltid haft svårt för att prata om hur jag verkligen mår. Jag har aldrig kunnat dela mina innersta tankar och sår, och de få gånger jag försökt har jag blivit sviken. Men just nu har jag bara lust att skrika, skära sönder mig och ta alldeles för många piller. För jag vill att de som finns runt mig ska förstå att jag inte mår bra. Det känns fel, för jag vet att många skulle lyssna och hjälpa om jag bad om det. Men jag kan liksom inte ta modet till mig att öppna käften om det som tynger mig. Det tar helt stopp. Ibland försöker jag sända ut signaler om att jag inte mår bra. Det var nog så det hela började. Med självskadorna, missbruket och ätstörningarna.

Jag vill egentligen bara bli sedd, vara få finnas utan att skämmas.

Kommentarer

  • Caz säger:

    den här texten träffade mig någonstans i hjärtat. det är så svårt att uttala orden, berätta, säga hur det känns. så man försöker berätta med andra medel.. och den där lilla lilla önskan någonstans där inne att: se mig... jag mår inte bra. Man gömmer sitt "mörka liv" allt vad man bara kan, men samtidigt finns en önskan att bli sedd. mm...

    Svar: Precis! Samtidigt som man är sjukt rädd att folk ska komma på en vill man nästan det också...
    ironexic.blogg.se

    2012-09-07 | 16:43:04
    Bloggadress: http://inteutanattfalla.blogg.se

Kommentera inlägget här: